“Inzicht in je bedrijfsprocessen en prestaties: iedereen wil het en veel organisaties ‘denken’ dat ze dit inzicht hebben. Maar toen ik een aantal jaren geleden nog lastige rapporten moest doorworstelen, had ik al snel door dat de realiteit anders is. Er is veel data, maar echt inzicht? Niet door eens per week deze rapporten door te nemen. Ik wist wel beter, deed het anders en was voor werkgevers vaak de ‘trouble shooter’. Dus wat doe je dan? Zelf de oplossing creëren: Deep Value, real-time inzicht in jouw processen en prestaties. Ik leg je graag uit wat we daarmee bedoelen!”, aldus Pieter den Hollander, de drijvende kracht achter Deep Value.
Diepere waarde
Bij Deep Value duiken we niet alleen diep in de data, maar ook in het hart van organisaties: de mensen. Onze aanpak gaat verder dan cijfers; we onderzoeken de bedrijfscultuur en hoe de mensen samenwerken. De mensen zijn namelijk nodig om inzicht te krijgen in hoe zij denken dat de organisatie en processen in elkaar zitten, zodat wij vervolgens in kaart kunnen brengen hoe de processen er daadwerkelijk uitzien. En dit verschilt nogal eens! Deep Value brengt dit in kaart via het zogenoemde ‘Process Mining’: het signaleren en dichten van de kloof tussen de fictieve en werkelijke processtromen van je organisatie. Via processen die we tot in het kleinste detail in kaart hebben gebracht met Process Mining, creëren we een visueel model van de gehele organisatie met ons Digital Twin Model (DTO).
De cockpit van je organisatie
Stel je Deep Value voor als de cockpit van jouw organisatie. Een cockpit biedt namelijk een ‘operational picture’, waardoor F16 piloten weten wat iedereen doet, waar ze zijn en wat ze kunnen verwachten. Met een cockpit kunnen ze ook direct op situaties reageren en actie ondernemen. Deep Value biedt organisaties ook zo’n ‘cockpit’, maar dan één waarmee real-time inzicht is in processen en prestaties. Managers en CFO’s hoeven dan niet meer complexe rapporten door te worstelen, maar zien via de cockpit direct hoe de processen in elkaar zitten, wat de prestaties zijn en hoe ze die kunnen verbeteren. Die aanpak bestaat uit drie essentiële stappen:
Map: we maken een visueel beeld van hoe je business in elkaar zit
Monitor: we koppelen data aan de cockpit, zodat je inzicht krijgt in de huidige prestaties en de prestaties uit het verleden
Manage: je neemt data-gedreven acties en besluiten om verbetering in te zetten
Proof of Value: een paar ton gevonden
Om echte waarde te leveren, graven we diep in je bedrijfsmodel. We vragen altijd eerst het businessmodel op en gaan vanuit daar afpellen. Waarom bestaat de organisatie? Wat willen ze bereiken? Hoe zien de processen eruit? Waar zit de pijn? Wat gaat niet of minder goed? En wat denken zij dat er nodig is? Dit leggen we in onze software vast. Daarna gaan we de diepte in met een Proof of Value: een mini-project waarin we voor een paar processen – binnen een aantal weken – laten zien hoe ze daadwerkelijk presteren. We geven advies voor verbeteringen en met een business case maken we inzichtelijk hoeveel euro’s deze verbeteringen opleveren. Want daar gaat het uiteindelijk om! We kunnen soms al aantonen dat het anders inrichten of automatiseren van een proces al zo 5 ton oplevert. En dan hebben we het nog maar over één proces.
Maak kennis met het Deep Value-team
Als organisaties enthousiast zijn, dan rollen we ons model uit voor alle processen. We zijn met de Proof of Value altijd eerlijk en gaan alleen met organisaties verder als we zeker weten dat we toegevoegde waarde kunnen leveren. We zijn niet voor niets ‘Deep Value’, dus onze mensen gaan alleen voor die waarde. Ze zijn vaak ook een gesprekspartner voor de architect, CFO of COO. En dat stukje is juist zo belangrijk, omdat het mensenwerk is. Doen de mensen wat ze zeggen en zeggen ze wat ze doen? Pieter: “Ik heb twee jaar in Chili gewoond en heb daar bij de Chileense luchtmacht onze Digital Twin Technology toegepast, maar vooral ook de mensen getraind. De resultaten waren zo goed dat het geen nice-to-have meer is, maar een must-have.”
Het Deep Value Effect: een droom die uitkomt
We kunnen ondertussen spreken van het ‘Deep Value Effect’. CFO’s noemen het bijvoorbeeld een droom die uitkomt. En een grote organisatie heeft processen 20% efficiënter gemaakt en de rapportagetijd met 75% vermindert. Pieter: “Als ik dit hoor, dan weet ik weer waarom ik Deep Value ben gestart. Het kan anders, beter en efficiënter, en dat hebben we met Deep Value bewezen.”
Wil jij het Deep Value Effect ervaren? Maak dan eens kennis met Pieter den Hollander! Duik vandaag samen in de toekomst van organisatorische efficiëntie en prestaties met Deep Value.
Geef een reactie