Deep Value staat bekend om het creëren van real-time inzichten in jouw bedrijfsprocessen en prestaties. Je kunt het zien als een cockpit van je organisatie. Via de cockpit zie je hoe processen in elkaar zitten, wat de prestaties zijn en hoe je die kunt verbeteren. Om die cockpit te realiseren analyseren we grondig je data en duiken we diep in het hart van de organisatie. We lichten onze aanpak toe aan de hand van een klantcase.
Waarom lukt het niet om strategische doelstellingen te realiseren?
Eén van onze klanten in de Manufacturing sector wilde weten hoe ze hun touchless invoice rate kunnen verhogen. Om deze vraag te beantwoorden, beginnen we met een Proof of Value. In de Proof of Value starten we met het vastleggen van de strategische doelstellingen van de organisatie. Vervolgens brengen we de waardeketen gedetailleerd in kaart om te begrijpen hoe deze is opgebouwd. Op basis van deze informatie identificeren we gezamenlijk de uitdagingen die ervoor zorgen dat de organisatie haar strategische doelstellingen niet kan realiseren. Van daaruit gaan we verder met het afpellen van de processen om te achterhalen waar het probleem ligt. Dit doen we met behulp van Process Mining. Hierbij onderzoeken we bijvoorbeeld of er bottlenecks of inefficiënties in het proces aanwezig zijn. In dit geval ontdekten we onder andere dat er veel handmatige handelingen werden verricht die geautomatiseerd kunnen worden. Aan de hand van concrete verbetervoorstellen tonen we aan welke impact deze verbeteringen hebben op de strategische doelen.
What you think versus reality
In onze analyse kijken we niet alleen naar data, maar ook naar het hart van de organisatie: de mensen. Hoe werken ze samen? Gebruiken ze de systemen optimaal of hebben ze misschien alternatieve routes gevonden om bepaalde stappen te omzeilen? Met behulp van Process Mining brengen we de processen van de organisatie tot in het kleinste detail in kaart. Hierdoor kunnen we niet alleen de kloof tussen de veronderstelde en werkelijke processtromen identificeren, maar ook dichten. Op basis van deze gegevens kunnen we een visueel model van de gehele organisatie creëren met ons Digital Twin Model (DTO).
Het resultaat: € 220.000 bespaard
Door processen nauwkeurig in kaart te brengen, kunnen we inefficiënties signaleren en verhelpen met verbetervoorstellen. Deze verbetervoorstellen zorgen ervoor dat het proces naadloos aansluit op de strategische doelstellingen. Bij deze klant waren sommige procesinefficiënties eenvoudig op te lossen, maar moeilijk te identificeren zonder Process Mining – een mooi voorbeeld van laaghangend fruit. Door Process Mining ontdekten we bijvoorbeeld dat bepaalde processen weliswaar efficiënt waren voor de verkoop- en inkoopbehoefte, maar ook tijdrovend door de handmatige verwerking. Na de afronding van de Proof of Value hebben we direct doorgepakt. We hebben deze processen daarom geautomatiseerd. Het resultaat van de geïmplementeerde verbeteringen was indrukwekkend: binnen enkele maanden werd er een besparing van € 220.000 gerealiseerd en steeg de touchless invoice rate met maar liefst 20%!
Wil je weten hoe je jouw processen kunt optimaliseren en je financiële resultaten laat groeien? Neem dan contact met ons op! En lees ook eens onze blog over hoe je jouw financiële processen laat groeien!
Geef een reactie